GGKTH: Vindictus korean player's review

Vindictus korean player's review












first, I will show you
my review



- feature -



It takes 5 minutes to clear a dungeon.
던파 처럼 한 던전을 5분 내로 돌 수 있습니다.


It takes 30 minutes to clear a raid boss.
레이드 던전은 30 분까지 걸림.


Players can not defeat a boss
with only their controlling ability (good finger skill) to play the game.
need for reinforcement
need for level up too.

컨트롤 만 있어서는 보스를 못 잡음.
무기를 강화를 하고,
레벨도 높아야 보스를 잡을 수 있음.



you have no reinforcement and low level?
then, you can damage 100
+ 10 reinforcement and high level?
then, damage 1,000

그 차이가 얼마냐면
데미지 100 과
데미지 1000 차이 임.



It is not a game that we can enjoy lightly,
It is a game that we pile up neatly.

순간순간 즐길 수 있는 게임이 아니라
노력을 차곡차곡 쌓아가는 게임입니다.



Playable characters are 9,
max level is 85,
Players can play a game for a long time.

플레이 할 수 있는 캐릭도 9 명이고,
만렙도 85 레벨이니
꽤나 오랜시간 즐길 수 있을 듯 합니다.



When play AOS ( League of legend ) with friends ,
We are fighting each other.

롤이나 사퍼는 친구랑 같이하면
싸움나는데,



When play Vindictus
with friends ,
We no fighting.

마영전할 땐,
친구랑 싸울일이 없습니다.




'cause dead man needs someone to help revive him.
No one can revive himself.
and Player can invite friend
beyond the dungeon entrance limitations.

부활을 하려면 남이 부활 해줘야 합니다.
던전 입장인원제한 상관없이
친구를 던전에 초대하는 기능도 있어요.




Players can make their own character's personality.
but, there are limits.

캐릭터를 개성있게 꾸밀 순 있긴 하나,
한계가 있어요.

a gaunt girl character originally, make her black and fatty = possible
원래 갸날픈 소녀인데, 흑인에 뚱뚱하게 체형 조절 = 가능

with good equipment, sharpshooter that focused defense parameter = possible
장비를 잘 맞춰서 방어력만 높인 몸빵 활쏘는 캐릭 = 가능

making a bare hand fighter = impossible
원래 무기 쓰는 캐릭인데, 무기 안쓰는 맨손 격투가 = 불가능

a man character who wears a woman's costume = impossible
여자 옷 입는 남자 캐릭 = 불가능

only fire skill mastered magician = impossible
파이어 스킬만 찍은 마법사 = 불가능















- pros -





You can be a gay♂
께 gay♂ 이  룩을 맞출 수 있음.



If you play Evie,
you can wear from fabric to Plate Armor.
dress coordination is funny.

캐릭터 중 '이비'를 키우면
천옷부터 플레이트까지 자유롭게 입을 수 있습니다.
옷 갈아입히기 재밌음.



there are 6~8 peoples entrance limits in raid battle
this number is an appropriate number.
people feel "many"
and less lag.

레이드 입장 제한이 6~8 명 정도 제한이 있어요..
이정도 수면 렉이 많이 안나는 한도 내에서,
'많다' 고 느끼는 적절한 수임.



sometimes Vindictus gives cash item to user.
immediately recovery potion,  increasing abillity item, self-revive   etc...

캐쉬템을 무료로 나눠주기도 합니다.
즉시 회복 포션, 능력치 상승 템, 자기 부활, 등등..



graphic is good
그래픽이 좋은 편입니다.



you can go to raid battle when low level,
high level character can die on low level dungeon.
all of party members can die too.
this game give us tension.

레이드를 초반부터 돌 수 있는데,
고렙도 초반부 던전에서 죽더라고요 ㄷㄷ 긴장감 있음.
파티 전멸이 되기도 합니다.



high level character  frequently come into low level dungeon.
 even  high level character having high level,
he can get items and skill points.

저렙 던전 와주는 고렙이 자주 보입니다.
고렙이라도 초보던전을 돌면
템도 얻고 스킬포인트도 얻을 수 있기 때문입니다.











- cons -



like Arisha Kai
some of the characters have not
feeling of shooting , hitting sense
and the sensation of speed.
no fun.

아리샤, 카이 같이,
몇몇 캐릭터는 타격감도 없고, 속도도 느리고
재미가 없습니다.



there are equip limits each characters.
a sorcerer can not some heavy mails.
men can not wear clothes.
I am feeling the lack.

각 캐릭마다 쓸 수 있는 
무기와 방어구가 제한되어있어요.
마법사는 일부 무거운 장비 못쓰고
남자캐릭터는 천옷을 못입고
좀 아쉬워요.



Men don't have anything to wear.
only heavy armor, no cloth . T-T
women can wear A event equip set all.
men can wear just a hat that one of equip set.

남캐는 입을 옷이 정말 없습니다.
갑옷밖에 없고 천옷...은 없음. ㅠ
여캐는 한복을 입을 수 있는데,
남자는 한복 없고 그냥 양반탈이 다임.



disconnection server is pretty harsh.
especially 24 people raid that a dragon appear.
튕김이 심합니다.
특히 용이 등장하는 24인 레이드는 정말 (응답없음) 이 잘됩니다.



you need level up to improve controlling skills,
do level up, can learn evasion technique and attack technique.
get level high up, can reinforce equip.
after reinforce equip, attack speed increase.
you can catch chance to attack
with high attack speed.

플레이 컨트롤 익히려면 레벨 올려야 합니다.
레벨을 올려야 회피기나 공격기 자체를 배울 수있고요.
레벨이 올라가야 강화를 하고,
그래서 공격 속도를 올릴 수 있는데,
공속이 되야 때릴 기회가 생기니까요.



players can get skill points ( ap ) timelessly some day.
finally, all characters make all skills master.

스킬포인트 ( ap ) 는 나중엔 결국 무한으로 얻게 되요.
결국은 모든 캐릭터가 모든 스킬을 마스터하게 됩니다.



when make character,
can adjust skin color, body type, height
a great many things need cash.
can not plastic beauty.

캐릭을 만들 때,
피부색 , 체형, 키는 설정 가능하나,
쓸데없이 대다수가 유료고,
얼굴 성형은 못합니다.



the price part shown at a item
the price of Marketplace Message Board (auction)
there is gap between two of them.
so, if you want sell well,
you have to search item one by one.

아이템에 표시된 가격하고 실제 경매장 가격하고 달라서
일일이 템을 검색해봐야 합니다.



there are a lot of unnecessary items.
when clearing dungeons,
0 gold and no-equipable items enter inventory.

쓸데 없는 잡템이 많습니다.
던전을 돌다 보면
가격은 0 골드 에, 장착도 못하는 장비 여러개가
인벤토리가 꽉채워집니다.



grab, kick, hold objects,
this system is funny,
but, player can not do these things
in many high level dungeon.

잡고, 발차고, 물건 던치는 재미난 시스템이 있는데도,
후반부 던전에 가면 그런거 하지말고
그냥 닥치고 사냥하게 만들어졌습니다...
좋은 게임 시스템을 개발자가
만들어 놓고 개발자가 버리네요. 안타깝습니다.



vindictus developers are Otaku.
so, it smell Otaku.

제작자도 오덕이라 퀘스트 도중
npc가 하는 대사가 담백하지 못하고
좀 오덕 냄새가 많이 납니다.



a evasion skill is not working
truly,players are hitting well when use a evasion skill.
회피를 해도 회피가 안됩니다.
정말 잘 맞습니다.



to skip npc quest dialogue,
need so many clicking.

퀘스트 에서 npc들이 하는 대사를
스킵 하려면 정말 많이 눌러야 합니다.
ㄷㄷ 노가다임.


same dungeon maps appear repeatedly.
똑같은 맵이 여러번 나옵니다.


sounds is noisy,
a skeletion is loud.
town BGM repeat same part.

소리가 시끄럽습니다.
중반부 던전 몹 소리며,
마을 노래는 초반부 반복되서 질리고,
어떤 유저가 마이크로 말 하는게 설정 꺼야 안들리고,



market price of Marketplace Message Board is jaggedly.
yesterday 10 golds, today 800 golds.
경매장 시세가 너무 들쭉날쭉합니다.
어제 10원 하던게 오늘은 800원합니다.









 - my thought -  



It is not important that
balance and comparison among each character's power.
we need just somebody to explore dungeon together.
It doesn't matter if they are strong or weak.

캐릭간 밸런스가 딱히 중요하지 않은거같아요.
같이 던전 돌려고 파티인원을 모으다 보면,
사람 머릿수 채워지는게 중요하지,
어떤 캐릭이 똥캐인지는 신경 안쓰는 거 같아요.



story is  of little importance.
we skip, and we just gaming.

스토리는 엉망진창이라 하는데,
별로 중요치 않은거 같아요.
퀘스트 내용 스킵하고 보상만 빨리 받는 사람 많습니다.
게임하러 왔지, 스토리 보려 게임하는건 아니니까요.



there are many bugs.
but. it is funny.
specially, it is funny as face stretch like Mozzarella cheese.

망전엔 버그가 많긴 한데,
버그 많으면 재밌는거 같음.
특히 버그걸려서
얼굴이 모짜렐라 치즈 처럼 주~~욱 늘어나면 잼씀 ㅋㅋ






Crafting is act away from keyboard. no funny.
fishing is AFK too.
PVP is only for high level player.
Resenlian's Labyrinth (it is mini game assortment.)
need manymany time to clear (about 1 hour)
player can transform at level 40. it is good.

재봉, 세공 등 제작 컨텐츠가 있긴 한데,
노가다에 반잠수 타야되서. 재미가 없고요.
낚시 도 있긴한데, 이거도 잠수타는거고,
PVP  는 고렙용이라, 렙차나면 아예 즐길 수 없고요.
미궁  던전이 있는데, 이건 미니게임 모둠이긴 한데,
깨려면 1시간동안 반복해야 해서 암걸려요.
변신 시스템도 있어요. 쓰면 나름 재밌어요.



to clear all dungeons, it take 1 month.
던전을 다 한번씩 맛보려면 한달은 걸릴 듯 싶네요.












other korean player's review


레바 :

a few contents to play
nothing without raid
dyeing is best content
Motherfucker

개같이 적은 컨텐츠
레이드 뛰고나면 할게 없네
얼마나 할게없으면
옷염색이 제일 인기있는 컨텐츠겠냐
니미ㅅㅂ




킬러나나 :

Nothing To Do
raise that chatacter,
after sick of that chatacter,
then raise second chatacter...

진짜 할꺼없다능....
저거하다가 질리면
부캐키우기...




Vlad :

management is Fucking
It is not intended to
say 'there are not to do'
 of course Shit,
 I running raid everyday
and dyeing, crafting, killing gnoll chieftain.

전 컨텐츠 부족보다는
운영을 zot같이 해서 접었네염 -ㅅ-
물론 할게없어서 접은게 없다는건 아니고 ㅇㅇ
시발 맨날 레이드질에다 옷만들고 놀칲 잡고




리오 (orcman100) :

this game is well-made action game. but,
funny content that something to do among ourselves is far too little .

마영전은 분명 잘만든 액션 [온라인] 게임입니다만
유저끼리 모여서 뭔가 할수 있는 컨텐츠가 적습니다.




세레스피로 (chg6115) :

only several raid battles are fun
some of raid boss is like sandbag. too boring.
exclude raid boos, all of nomal battle is deadly dull.

몇몇 레이드만 재밌다
몇개는 샌드백을 때리는거 같이 재미없다.
레이드몹 빼면 진짜 모조리 따분하고 지루하다.










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